Шановні студенти, викладачі та працівники коледжу!
28 квітня Україна разом з усім світом відзначає Всесвітній День охорони праці.
Щиро вітаємо з нагоди Всесоюзного Дня охорони праці.
Найвіща цінність – це життя і здоров`я людини і впершу чергу молоді.
У 2021 році Україна відзначатиме День охорони праці під гаслом:
«Передбачати, готуватися та реагувати на кризи – ІНВЕСТУЙМО ЗАРАЗ У СТІЙКІ СИСТЕМИ БЗР»
Пандемія COVID-19 обумовила вибір теми Всесвітнього дня охорони праці і у 2021 році. Минулого року вірус зупинив життя цілої планети і внаслідок цього, звичайно, постраждали як роботодавці, так і працівники. Наслідки негативного впливу коронавірусної інфекції на сферу праці доводиться долати до цього часу. Разом з кризою прийшло усвідомлення важливості зміцнення систем безпеки та здоров’я на роботі (далі — БЗР), включно зі службами безпеки та охорони здоров՚я, як на національному рівні, так і на рівні підприємств. Саме тому Всесвітній день безпеки та здоров’я на роботі присвячений стратегіям зміцнення національних систем БЗР та спрямований на посилення життєстійкості та протидії нинішнім і майбутнім кризам з урахуванням винесених уроків і набутого досвіду в сфері праці
Щороку 28 квітня відповідно до Указу Президента України від 18.08.2006 № 685/2006 у нашій країні відзначають День охорони праці.
Пандемія COVID-19 перетворила на кризу світового масштабу всі сфери нашого життя, торкнувшись майже кожного аспекту праці – від ризику передавання вірусу на робочих місцях до ризиків щодо безпеки та здоров’я на роботі (БЗР), що виникли внаслідок вжиття заходів з ослаблення поширення вірусу.
У 2021 році Всесвітній день безпеки та здоров’я на роботі присвячений залученню потенціалу елементів системи БЗР, визначених у Конвенції 2006 року про основи, що сприяють безпеці та здоров’ю на роботі (№ 187). У доповіді до Всесвітнього дня охорони праці висвітлено питання про те, як нинішня криза демонструє важливість зміцнення систем БЗР включно зі службами безпеки та охорони здоров'я на роботі як на національному рівні, так і на рівні підприємств.
Служба охорони праці ВСП «Автотранспортний фаховий коледж КНУ» запланувала провести такі заходи з відзначення Дня охорони праці у 2021 році:
- перевірку нормативної бази, документації, інструкцій з охорони праці для посадових осіб та працівників коледжу;
- позапланові інструктажі з питань охорони праці;
- знайти можливість морального та матеріального стимулювання працівників;
- оформлення (оновлення) куточків, стендів, присвячених охороні праці;
- перевірку стану охорони праці, пожежної безпеки, електробезпеки гаражу та гуртожитку.
Скористаймося можливістю для підвищення обізнаності працівників та активізації діалогу щодо важливості створення та інвестування в стійкі системи БЗР, спираючись на регіональні та національні ініціативи щодо запобігання поширенню COVID-19 на робочих місцях!
Дякуємо всім, хто щоденно здійснює надважливу роботу з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу нашого коледжу. Ваша наполегливість , принциповість, відданість справі турбота про здобувачів освіти є надійною гарантією дотримання гідних умов праці та навчання. Щиро бажаємо всім незгасної життєвої наснаги, нових успіхів у роботі, міцного здоров`я та добробуту.
Служба охорони праці коледжу.
2021 рік
Міжнародна організація здоров'я (WorldHealthOrganisation) зараховує стрес головним захворювань, що загрожують здоров'ю людини у XXI столітті., За даними аналітиків, кожен третій працівник хоча б раз в тиждень відчуває сильний стрес, а 13% – практично щодня. Тривожний показник: понад 90 % працівників визнають, що їх психологічний стан визначають саме результати роботи, а не внутрішні ресурси, такі як, наприклад, впевненість у своїх силах. Проблема стресу існує в багатьох країнах. Так, у США 20 % втрат, пов'язаних з плинністю кадрів, прогулами, падінням продуктивності праці, породжені професійними неврозами і стресами. Американці наводять цифри збитків від стресових факторів: 500 мільйонів доларів в рік. 33 % канадських працівників повідомили, що їм доводилося брати відгули за свій рахунок, оскільки вони відчували себе вымотанными.
Стрес – невід'ємна частина життя людей в будь-якій країні. Він впливає на внутрішнє відчуття комфорту, взаємини людини з родиною, друзями, колегами і незнайомими людьми, а також на здатність виконувати свої обов'язки вдома, на роботі і в суспільстві. Якщо надмірний стрес, він викликає фізичні і психологічні симптоми, а якщо триває довго, може призвести до втрати працездатності та різних захворювань. Стрес змінює ставлення людей до навколишньої дійсності і їх поведінку, впливає на життя всієї організації.
Згідно з дослідженнями страхової компанії St.Paul Fire and Marine Insurance Co, проблеми на роботі приводять до хвороб частіше, ніж будь-які інші стресові фактори, навіть такі, як фінансові або сімейні негаразди. Стресові впливи можуть стати причинами небезпечних ситуацій та нещасних випадків на виробництві. Як сформувати культуру управління стресом на робочому місці, потрібно боротися з ним, як мінімізувати його вплив, як створити сприятливі умови на роботі , – відповіді на ці та інші питання ми пострараемся розкрити на цьому тижні.
Управління стресом.
- Організація — понад усе. Заздалегідь продумайте свій графік обов’язків по дорозі доколеджу. Важливо знати, що ви повинні будете робити протягом дня, і скільки це займе у вас часу. Нотатки тут буде дуже до речі. І нічого не пропустіть, і заздалегідь налаштуєте себе на важливість окремих справ і зустрічей.
- Наведіть порядок на своєму робочому місці. І не просто наведіть, а підтримуйте його постійно. У хаосіі ховається джерело вашого стресу. Не дайте йому стати бурхливою річкою.
Обов’язково виходьте на свіже повітря в обідню перерву. Це буде розвіювати негативні думки і погляди. Принаймні, ви на якийсь час відволічетеся від стресів і розчарувань.
- І смачна їжа в спокійній атмосфері теж здатна розбити стрес в пух і прах.
- Використовуйте іграшки-антистрес. Зараз їх навигадували безліч: м’які кулі, металеві кульки, гумові джгути. Ви можете м’яти їх, кидати, тягти, комкать в руці. Принцип їх дії — звернути вашу увагу в інший бік від негативних емоцій.
- Необхідно, щоб було ще щось, що захоплювало б вас, приносило радість, розслаблювало. Спілкування з друзями, кіно, театр, спорт, будь-яке хобі і так далі.
- Не соромтеся звертатися за допомогою до викладачів або до товарищів, якщо виникають будь-які труднощі в навчанні. В іншому випадку не дивно, що ви втратите цілий день, турбуючись про проблему, замість того, щоб з’ясувати один раз, як її вирішити. Адже зробити це можна без надмірних зусиль, нервів і стресу.
- Недосипання легко може спровокувати стрес. Тому якщо ваш робочий день починається з 7.00. — Лягайте спати не пізніше 23.00. Так ви встигнете відновитися і будете фізично готові до нового дня без стресів.
- Навчіться говорити «ні»! Оцініть свої сильні сторони і можливості для відпочинку. Не завантажуйте себе завданнями, які ще більше ускладнять роботу. Ви повинні виконувати доручення тільки тому, що це добре для вас. Якщо ви виявите, що виконання тієї чи іншої роботи буде коштувати дуже великих розумових і фізичних зусиль для вас — не соромтеся сказати «ні». В іншому випадку ви самі заженете себе в стресову ситуацію.
Не дай стресу зруйнувати твоє здоров'я!
Що таке психосоціальний ризик і як європейське законодавство захищає сьогодні від його наслідків працівників? Як складається судова практика у справах, пов'язаних з наслідками несприятливої психологічної обстановки на роботі? Якими актами регулюється дана ситуація? Психосоціальний ризик – це незнайоме українському трудовому праві поняття, що з'явилося в області охорони праці в останні 30 років. У більшості випадків під психосоциальными ризиками розуміються стрес, психологічний домагання, депресія, burn-out (професійне виснаження), які пов'язані з роботою. Прийнято виділяти фактори та прояви психосоціальних ризиків. До факторів належать ті обставини, які несуть загрозу психічному здоров'ю працівника, наприклад надмірна інтенсивність праці, конфлікти в колективі. В результаті дії цих чинників у працівника може розвинутися депресія, а можливі більш тяжкі наслідки у вигляді інфаркту міокарда, гіпертонічної кризи і т. д. Стрес, наприклад, може виступати фактором, так і наслідком інших психосоціальних ризиків... Опора для вироблення норм захисту працівника від даних видів ризиків була знайдена у визначенні здоров'я працівника як сукупності фізичного і психічного (mental) здоров'я. Це визначення було вироблено спільно з Міжнародною організацією праці та Міжнародною організацією здоров'я ще в 1950 р. У другій половині XX ст. розширене розуміння охорони праці поступово закріплюється в національних законах країн Європи. В останні 20 років у законодавстві країн Європи починають з'являтися норми, що конкретизують захист психічного здоров'я працівника. Зараз завдяки укладенню Європейських рамкових угод про домаганнях і насильство на роботі, а також про стрес на роботі охорона працівника від даних психосоціальних ризиків отримала найбільший розвиток. В рамках Всеукраїнського Тижня охорони праці будуть розглянуті психологічні фактори ризику, якому в наш час схильні багато офісні працівники. Цього питання приділять увагу медики, психологи, експерти охорони і умов праці. Основна задача охорони здоров'я та безпеки на підприємстві – охорона здоров'я, добробуту і продуктивності, як в масштабах всього колективу, так і для кожної людини. Ця задача не може бути виконана без розуміння природи стресу та механізму його впливу на організм, а також без добре спланованої програми, яка пом'якшить, і, що найбільш важливо, попередить стрес. Стрес – невід'ємна частина життя людей в будь-якій країні. Він впливає на внутрішнє відчуття комфорту, взаємини людини з родиною, друзями, колегами і незнайомими людьми, а також на здатність виконувати свої обов'язки вдома, на роботі і в суспільстві. Якщо надмірний стрес, він викликає фізичні і психологічні симптоми, а якщо триває довго, може призвести до втрати працездатності та різних захворювань. Стрес змінює ставлення людей до навколишньої дійсності і їх поведінку, впливає на життя всієї організації.
Програми боротьби зі стресом повинні ґрунтуватися на наступних основних принципах. По-перше, необхідно пам'ятати, що не існує меж, що розділяють стрес на робочому місці, вдома і в суспільстві. Кожна людина представляє унікальне поєднання всіх факторів, які не мають чітких кордонів. Це означає, що програма, безсумнівно, повинна концентруватися на проблемах, що виникають на робочому місці, але разом з тим визнавати, що ці проблеми впливають на особисте життя. Не можна також випускати з уваги проблеми, що виникають поза роботи. Сама робота і підтримка співробітників і керівництва допомагають у вирішенні особистих і сімейних проблем. Втрата такої підтримки може призвести до втрати працездатності, наприклад у період виходу на пенсію, навіть якщо відмова від роботи добровільний. По-друге, стрес передається іншим людям. Він не впливає не тільки на конкретних людей, але на колег по роботі. Таким чином, боротьба зі стресом може бути одночасно терапевтичним і профілактичним засобом. По-третє, впоратися зі стресом може тільки сама людина. Можна виявити працівників, які мають проблеми, і запропонувати їм консультації, підтримку і навчання управлінню стресом, а при необхідності направити до кваліфікованих лікарів для більш інтенсивної і тривалої терапії. Однак це вимагає згоди та участі самої людини, що в свою чергу залежить від структури програми, її статусу в організації, компетентності персоналу, його репутації та доступності програми. Можливо, найбільш важливим фактором успіху програми є суворе дотримання політику конфіденційності щодо особистої інформації. По-четверте, контроль стресу на робочому місці є обов'язком керівників. Програма повинна ґрунтуватися на політиці організації, яка надає велике значення здоров'ю і добробуту співробітників. І ця політика повинна відображатися на повсякденній діяльності через поведінку керівників і їх стосунки з підлеглими на всіх рівнях. По-п'яте, участь працівників у складанні, реалізації програми і особливо у виявленні чинників, що викликають стрес, є важливою складовою частиною успіху програми. І, нарешті, успішна програма боротьби зі стресом вимагає тонкого розуміння співробітників і середовища, в якій вони працюють. Програма найбільш успішною в тому випадку, коли проблеми, пов'язані зі стресом, виявляються і дозволяються до того, як було завдано якоїсь шкоди людині. Основне завдання професійної медицини та безпеки – захистити і зміцнити здоров'я, добробут і продуктивність як усього колективу, так і кожного працівника. Цю задачу не можна виконати без розуміння природи стресу і механізмів її впливу на людей і організації, а також без добре спланованої програми, яка пом'якшить його згубні ефекти і, що більш важливо, попередить їх.
Як зняти стрес на робочому місці
Стрес, що людина щодня переживає на роботі, вчені й медики називають «чумою XXI століття».
посилена нервозність, тривожність, підвищення кров'яного тиску, гнів, дратівливість, втома, пригніченість і депресія. Але всі ці недуги можна попередити, якщо заздалегідь про себе подбати. Дійти до ручки… Якщо ви почуваєте втому й подразнення, а кількість негативних емоцій накопичується з подвоєною силою, медики рекомендують знімати стрес прямо на робочому місці – на це вам буде потрібно зовсім небагато часу. Кращий спосіб – дати собі невеликий відпочинок і підкріпитися. Наприклад, можна погризти горішки. Вони багаті поживними речовинами, що беруть участь у виробленні серотонину, вітамінами В та Е, антиоксидантами, які допоможуть вам побороти стрес. Ефективно знімає напругу масаж мочок вух, де сконцентрована величезна кількість акупунктурних точок. Китайці ще тисячу років тому знали, що вухо – одна з найважливіших акупунктурних систем у тілі людини. Масажуйте обидва вуха одночасно добре розігрітими руками, масаж вух повинен тривати не менше хвилини, а надавлювати на кожну точку рекомендується близько 5 секунд. Також швидко зняти стрес допоможе чашка чаю. Чорний чай містить речовини, що допомагають організму ефективно протистояти стресовим ситуаціям. Помітно знизити стрес дозволяє елементарна організація праці. Не полінуйтеся прибратися наприкінці робочого дня на своєму робочому місці. Стіл потрібно звільнити від зайвих паперів, інструментів, приладдя, сміття. Передбачити появу моральної напруги впродовж робочого дня допоможе також планування – найкраще напередодні продумати свій наступний день, відзначити важливі справи й відсортувати те, що може зачекати. Крім цього, дуже важливо не пропускати обід і перерви. Обідати за робочим місцем не рекомендується, найкраще куди-небудь сходити, змінити обстановку – інакше відпочинок не буде повноцінним. Фізичні вправи – один із найкращих способів упоратися зі стресом. Не зневажайте заняттями спортом, прогулянками на свіжому повітрі й елементарною розминкою. Якщо робота не йде, усе валиться з рук і здається, що ви от-от зірветеся, знайдіть затишне місце в офісі чи підрозділі, де ви працюєте, й зробіть звичайну зарядку. Елементарні фізичні вправи (махи руками, ногами або кілька присідань) допоможуть вам відволіктися, розім'яти тіло й налаштуватися на роботу. Фактор стресу Психологи рекомендують заздалегідь про себе попіклуватися й створити такі умови, за яких вам буде комфортно працювати. Зокрема, варто звернути увагу на фізичні й гігієнічні умови праці, на температуру та якість повітря, рівень освітленості тощо. Якщо ви виконуєте рутинну роботу, то краще уникати будь-якого шуму й вібрацій. Для багатьох важливо, щоб завантаженість протягом робочого дня відповідала особистому біологічному ритму. Тому, якщо вам комфортніше працювати ввечері, то необхідно саме під себе підлаштувати свій робочий графік, а не мучитися кожного ранку від небажання що-небудь робити й з ким-небудь розмовляти. І не забувайте про перерви в роботі, які допоможуть відволіктися, відновити сили та поспілкуватися з колегами. Дослідження підтверджують той факт, що люди, які працюють у доброзичливій атмосфері, менше піддаються стресовим ситуаціям. До речі, фактори ризику розрізняються для різних професій. Вважається, що найбільш спокійна робота у бібліотекарів, а найнервовіша – у шахтарів, пілотів авіалайнерів і журналістів. Також більше моральне навантаження випробовують актори, політики, вчителі та лікарі. Якщо у вас творча робота, то запам’ятайте, що за статистикою креативні люди звичайно перепрацьовують. Протягом робочого дня вони перебувають під пресингом керівництва, а потім ще й намагаються працювати вдома. Творчі люди часто не справляються з обов'язками в робочий час і змушені відповідати на дзвінки й електронні листи у неробочий. Крім цього, люди творчих професій частіше схильні думати про роботу до та після робочого дня.-Більша частина населення Землі страждає психічними розладами, викликаними гострим або хронічним психологічним стресом. Негативний вплив стресу на наш організм набуває масштабів епідемії і є однією з головних соціальних проблем сучасного суспільства. Саме стрес виступає основною причиною коронарної недостатності, раку, легеневих захворювань, різного роду травм, самогубств. Хвороби, пов'язані із психічними розладами або перевтомою, обходяться організаціям у мільярди гривень. Компаніям доводиться компенсувати працівникам лікування, виплачувати гроші за дні, проведені на лікарняному, і зіштовхуватися із проблемою прогулів або плинністю кадрів. За даними опитувань, проведених страховими компаніями, у більшості випадків відсутність працівників на роботі викликана стресами. Майже третина опитаних працівників заявили, що стрес у їхньому житті спричинила робота. В 45 % стреси, пов'язані з роботою, мають дуже високий або надзвичайно високий рівень. Стрес на роботі знизив фізичне та розумове здоров'я 70 % працюючих. Найчастіші прояви стресу
Запам’ятайте, що робота, наскільки б вона важливою не була, не повинна заміняти родину, спілкування з друзями та відпочинок!
|